نرم افزار MECM اکنون از فناوری LEDBAT در بروزرسانی نرم‌افزارها بهره می‌جوید

نرم‌افزار Microsoft Endpoint Configuration Manager یا همان MECM که قبلاً با عنوان SCCM شناخته می‌شد در جدیدترین بروزرسانی خود در نسخه ۲۲۰۳ از فناوری LEDBAT در نقاط بروزرسانی نرم‌افزار خود بهره می‌جوید. MECM ابزاری برای مدیریت کامپیوترها، اسکن شبکه و Inventory دارایی‌ها است که با قابلیت‌های فراوان خود از جمله نصب وصله‎‌های بروزرسانی، نصب نرم‌افزارها، مدیریت دستگاه‌های قابل حمل (اعم از موبایل و تبلت) ، دسته‌بندی نامحدود دارایی‌های شناسایی شده و امکان اعمال پالیسی‌های مختلف بر اساس دسته‌بندی‌ها، یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت کلاینت‌ها در کلاس جهانی است.

اما LEDBAT چیست؟ انتقال پس‌زمینه با تأخیر فوق‌العاده کم (Low Extra Delay Background Transport) روشی برای انتقال داده‌ها از شبکه بدون ایجاد ازدحام در شبکه است. این تکنولوژی توسط بسیاری شرکت‌ها از جمله اپل برای انتقال بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، بیت تورنت در اکثر نقل و انتقال‌های شبکه‌ای خود، و نیز در نقاط انتقال نرم‌افزار MECM مایکروسافت استفاده می‌شود. به طور کلی LEDBAT یک الگوریتم کنترل ازدحام بر مبنای تأخیر است که از کل پهنای باند به شرط زیاد نشدن تأخیر در شبکه استفاده می‌کند.

شاید این سوال مطرح شود که چه فرقی بین این الگوریتم و BITS وجود دارد؟ سرویس انتقال هوشمند پس‌زمینه‌ای[۱] به صورت Client Side کار می‌کند، بدین معنی که فقط قابلیت‌های کارت شبکه سمت کلاینت را می‌سنجد و به پارامترهای شبکه اصلاً کاری ندارد. مادامی که کارت شبکه گنجایش دریافت داشته باشد، این سرویس به درخواست سرعت بالاتر ادامه می‌دهد مگر اینکه حد بالایی برای آن در نظر گرفته شده باشد. در نقطه مقابل، LEDBAT کاملاً سمت سرور عمل می‌کند و از معیار تأخیر در انتقال برای کم و زیاد کردن سرعت استفاده می‌کند. بنابراین در ارتباطات محدود بسیار سریع خود را تطبیق می‌دهد، اگر ازدحام تشخیص دهد سریع از پهنای باند درخواستی عقب نشینی می‌کند و اگر تأخیر کاهش یابد به سرعت تقاضای پهنای باند بیشتر می‌کند.

شرکت پیشرو سیستم پایدار آسیا با بهره گیری از تجارب روز دنیا در زمینه مدیریت کلاینت‌ها از طریق نرم افزار MECM آماده خدمت‌رسانی به شرکت‌ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه فرمائید:

http://pishrosys.com/services/system-center/sccm/


[۱] Background Intelligent Transfer Service

نرم افزار MECM اکنون از فناوری LEDBAT در بروزرسانی نرم‌افزارها بهره می‌جوید
اسکرول